Informacja dla uczniów klasy 5a – biologia
Szanowni Państwo,
przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć).
Temat: Tkanki roślinne.
- Wymień rodzaje tkanek roślinnych.
- Przedstaw związek budowy tkanek roślinnych z pełnionymi przez nie funkcjami.
- Wskaż miejsca występowania poszczególnych tkanek
w roślinie.
Podręcznik str. 93 – 97, ćw. nr 1.
Temat, punkty 1,2,3 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1,2,3 uczniowie odpowiedzieć mogą ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie.
Dodatkowo uczniowie mogą również wykonać (ustnie lub sporządzając notatkę w zeszycie) ćwiczenia 1,2,3,4 z podręcznika na stronie 97.
Informacja dla uczniów klasy 5b – biologia
Szanowni Państwo,
przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanek w podręczniku dotyczących poniższego tematu. Po ich przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć).
Temat: Korzeń – organ podziemny rośliny. Pęd. Budowa
i funkcje łodygi.
- Przedstaw funkcje i budowę korzenia.
- Wyjaśnij, na czym polega związek budowy korzenia z jego funkcjami?
- Podaj przykłady modyfikacji korzeni i ich adaptacji do środowiska życia rośliny.
- Przedstaw budowę i funkcje łodygi.
- Jaka jest różnica między pędem a łodygą?
- Czy istnieje związek modyfikacji łodygi ze środowiskiem jej życia?
- Podaj przykłady modyfikacji łodygi.
Podręcznik str. 98 – 105, ćw. nr 2 i 3.
Temat, punkty od 1 do 7 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 7 uczniowie odpowiedzieć mogą ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie.
Dodatkowo uczniowie mogą również wykonać (ustnie lub sporządzając notatkę w zeszycie) ćwiczenia 1,2,3,4 z podręcznika na stronie 101 oraz 1,2,3 ze strony 105.
Informacja dla uczniów klasy 6a – biologia
Szanowni Państwo,
przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po ich przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć).
Temat: Ryby – kręgowce środowisk wodnych.
- Wskaż zależności między budową ryb a środowiskiem ich życia.
- Wyjaśnij, czym jest zmiennocieplność.
- Wyjaśnij, na czym polega wymiana gazowa u ryb.
- Opisz, jak rozmnażają się ryby jajorodne?
Podręcznik str. 83 – 86, ćw. nr 1.
Temat, punkty od 1 do 4 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 4 uczniowie odpowiedzieć mogą ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie.
Dodatkowo uczniowie mogą również wykonać (ustnie lub sporządzając notatkę w zeszycie) ćwiczenia 1,2,3 z podręcznika na stronie 86.
Informacja dla uczniów klasy 6b – biologia
Szanowni Państwo,
przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć).
Temat: Przegląd i znaczenie ryb.
- Przedstaw związek między budową ciała ryb a zajmowanym siedliskiem i trybem życia.
- Jak ryby zdobywają pokarm?
- Przedstaw znaczenie ryb w przyrodzie i dla człowieka.
- Uzasadnij konieczność ochrony ryb morskich i słodkowodnych
Podręcznik str. 87 – 92, ćw. nr 2.
Temat, punkty od 1 do 4 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 4 uczniowie odpowiedzieć mogą ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie.
Dodatkowo uczniowie mogą również wykonać (ustnie lub sporządzając notatkę w zeszycie) ćwiczenia 1,2,3,4 z podręcznika na stronie 92.
Informacja dla uczniów klasy 7a – biologia
Szanowni Państwo,
przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć).
Temat: Higiena i choroby układu wydalniczego.
- Przedstaw znaczenie higieny w profilaktyce chorób układu wydalniczego.
- Podaj przykłady chorób układu wydalniczego.
- Wyjaśnij, czym jest dializa?
Podręcznik str. 157 – 160, ćw. nr 2.
Temat, punkty od 1 do 3 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 3 uczniowie odpowiedzieć mogą ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie.
Dodatkowo uczniowie mogą również wykonać (ustnie lub sporządzając notatkę w zeszycie) ćwiczenia 1,2,3,4 z podręcznika na stronie 156.
Informacja dla uczniów klasy 7b – biologia
Szanowni Państwo,
przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć).
Temat: Higiena i choroby układu wydalniczego.
- Przedstaw znaczenie higieny w profilaktyce chorób układu wydalniczego.
- Podaj przykłady chorób układu wydalniczego.
- Wyjaśnij, czym jest dializa?
Podręcznik str. 157 – 160, ćw. nr 2.
Temat, punkty od 1 do 3 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 3 uczniowie odpowiedzieć mogą ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie.
Dodatkowo uczniowie mogą również wykonać (ustnie lub sporządzając notatkę w zeszycie) ćwiczenia 1,2,3,4 z podręcznika na stronie 156.
Informacja dla uczniów klasy 8a – biologia
Szanowni Państwo,
przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć).
Temat: Organizm a środowisko.
- Wyjaśnij, czym zajmuje się ekologia.
- Wyjaśnij, czym różni się nisza ekologiczna od siedliska.
- Przedstaw zależności między czynnikami środowiska a występowaniem gatunków.
- Wyjaśnij, czym są gatunki wskaźnikowe. Podaj przykłady ich zastosowania.
Podręcznik str. 79 – 86, ćw. nr 1.
Temat, punkty od 1 do 4 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 4 uczniowie odpowiedzieć mogą ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie.
Dodatkowo uczniowie mogą również wykonać (ustnie lub sporządzając notatkę w zeszycie) ćwiczenia 1,2,3,4,5 z podręcznika na stronie 86.
Informacja dla uczniów klasy 8b – biologia
Szanowni Państwo,
przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć).
Temat: Organizm a środowisko.
- Wyjaśnij, czym zajmuje się ekologia.
- Wyjaśnij, czym różni się nisza ekologiczna od siedliska.
- Przedstaw zależności między czynnikami środowiska a występowaniem gatunków.
- Wyjaśnij, czym są gatunki wskaźnikowe. Podaj przykłady ich zastosowania.
Podręcznik str. 79 – 86, ćw. nr 1.
Temat, punkty od 1 do 4 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 4 uczniowie odpowiedzieć mogą ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie.
Dodatkowo uczniowie mogą również wykonać (ustnie lub sporządzając notatkę w zeszycie) ćwiczenia 1,2,3,4,5 z podręcznika na stronie 86.
Pozdrawiam. Bogumiła Postek