Informacja dla uczniów klasy 7b – biologia (10.06.do 15.06.2020r.)

 

Szanowni Państwo,

przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.

Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć). NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIŻEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.

 

PONADTO INFORMUJĘ,

ZA KAŻDE ODESŁANE ĆWICZENIE lub dodatkowo sporządzoną nieobowiązkową notatkę do lekcji OTRZYMUJECIE jeden „+” za ćwiczenie i dodatkowo jeden „+” za nieobowiązkową notatkę. Za brak odesłanego ćwiczenia do danego tematu lekcji otrzymujecie jeden „-”. Z sumy pięciu zebranych „+” i „-” wystawiona będzie ocena np. pięć „+” to ocena bardzo dobra, cztery „+” i jeden „-” to ocena dobra itd.
Prace na ocenę np. testy lub inne zadania będą oznaczone.

Lekcja                                                                                      

Temat 1: Męski i żeński układ rozrodczy.

  1. Opisz budowę męskiego układu rozrodczego.
  2. Przedstaw funkcje męskich narządów płciowych.
  3. Wymień męskie pierwszo-, drugo- i trzeciorzędowe cechy płciowe.
  4. Omów funkcje jąder.
  5. Wymień funkcje poszczególnych elementów budowy plemnika.
  6. Omów wpływ męskich hormonów płciowych na budowę i rozwój organizmu.
  7. Opisz budowę żeńskiego układu rozrodczego.
  8. Przedstaw funkcje żeńskich narządów płciowych.
  9. Wymień żeńskie pierwszo-, drugo- i trzeciorzędowe cechy płciowe.
  10. Omów rolę jajników.
  11. Omów przystosowania budowy macicy do pełnienia przez nią funkcji.

Podręcznik str. 215– 220. Ćwiczenie nr 1 i 2 (nowy dział) w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat oraz punkty od 1 do 11 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.

Na pkt. 1 – 11 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. ZADANIA TE NIE SĄ OBOWIĄZKOWE.

 

PO UZUPEŁNIENIU ĆWICZENIA W ZESZYCIE ĆWICZEŃ NALEŻY ZROBIĆ JEGO ZDJECIE
I PRZESŁAĆ POD NIŻEJ PODANY ADRES E-MAIL.

 

 

Lekcja                                                                                      

Temat 2: Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego 

  1. Wymień żeńskie hormony płciowe i przedstaw ich rolę.
  2. Wymień i opisz fazy cyklu miesiączkowego.
  3. Wyjaśnij, dlaczego dochodzi do krwawienia miesiączkowego?
  4. Wyjaśnij, jaki jest wpływ ciałka żółtego na zmiany w budowie macicy?
  5. Omów zmiany, którym podlega pęcherzyk jajnikowy w czasie cyklu miesiączkowego?

 

Podręcznik str. 221– 223. Ćwiczenie nr 3 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat oraz punkty od 1 do 5 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.

 

Na pkt. 1 – 5 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. ZADANIA TE NIE SĄ OBOWIĄZKOWE.

 

PO UZUPEŁNIENIU ĆWICZENIA W ZESZYCIE ĆWICZEŃ NALEŻY ZROBIĆ JEGO ZDJECIE
I PRZESŁAĆ POD NIŻEJ PODANY ADRES E-MAIL.

 

TERMIN ODESŁANIA ZDJĘĆ Z WYKONANYCH ZADAŃ W ZESZYCIE ĆWICZEŃ 15.06.2020R!!!

 

DO 15.06.2020R. PROSZĘ PRZESŁAĆ RÓWNIEŻ WSZYSTKIE ZALEGŁE ZADANIA. PO TYM TERMINIE ZADAŃ NIE ZALICZAM!!!

W DNIU 16.06 – 17.06.2020R. WYSTAWIAM OCENY.

 

W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc.

 

Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl

 

W TEMACIE E-MAILA KONIECZNIE MUSICIE WPISAĆ IMIĘ I NAZWISKO ORAZ KLASĘ.

 

DODATKOWYM (NIE OBOWIĄZKOWYM!) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodręczniki.pl.

Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZKOŁA PODSTAWOWA”,  dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.

 

Pozdrawiam.  Bogumiła Postek