Informacja dla uczniów klasy 7a – biologia (15.06.do 22.06.2020r.)

 

Szanowni Państwo,

przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.

Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu.
Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć). NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIŻEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.

 

Lekcja                                                                                                                                             

Temat 1: Rozwój człowieka od poczęcia do starości.

 

  1. Wyjaśnij, na czym polega zapłodnienie?
  2. Opisz procesy zachodzące w pierwszym tygodniu od zapłodnienia komórki jajowej.
  3. Opisz zmiany zarodka od momentu zagnieżdżenia.
  4. Jakie błony płodowe wytwarza zarodek?
  5. Przedstaw etapów rozwoju zarodkowego i płodowego.
  6. Przedstaw zmiany zachodzące w organizmie kobiety podczas ciąży.
  7. Wymień etapy porodu.
  8. Wyjaśnij, dlaczego bliźnięta dwujajowe różnią się od siebie.
  9. Wymień okresy życia człowieka i przedstaw zmiany jakie zachodzą w organizmie człowieka.
  10. Omów cechy fizycznego, psychicznego i społecznego człowieka.

 

Podręcznik str. 224– 234. Ćwiczenie nr 4 i 5 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat oraz punkty od 1 do 10 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.

Na pkt. 1 – 10 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. ZADANIA TE NIE SĄ OBOWIĄZKOWE.

 

Lekcja                                                                                      

Temat 2: Higiena i choroby układu rozrodczego.

 

  1. Wytłumacz, jak uniknąć chorób przenoszonych drogą płciową?
  2. Wymień i podaj objawy bakteryjnych chorób układu rozrodczego.
  3. Omów profilaktykę raka szyjki macicy.
  4. Wyjaśnij, na czym polegają naturalne metody antykoncepcji?
  5. Wymień zalety i wady naturalnych oraz sztucznych metod antykoncepcji.

 

Podręcznik str. 224– 234. Ćwiczenie nr 6 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat oraz punkty od 1 do 5 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.

Na pkt. 1 – 5 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. ZADANIA TE NIE SĄ OBOWIĄZKOWE.

 

TERMIN ODESŁANIA ZDJĘĆ Z WYKONANYCH ZADAŃ W ZESZYCIE ĆWICZEŃ 22.06.2020R!!!

 

W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc.

 

Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl

 

W TEMACIE E-MAILA KONIECZNIE MUSICIE WPISAĆ IMIĘ I NAZWISKO ORAZ KLASĘ.

 

DODATKOWYM (NIE OBOWIĄZKOWYM!) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodreczniki.pl

Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZKOŁA PODSTAWOWA”,  dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.

Pozdrawiam. Bogumiła Postek