Informacja dla uczniów klasy 7a – biologia (10.06.do 15.06.2020r.)
Szanowni Państwo,
przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu.
Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć). NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIŻEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.
PONADTO INFORMUJĘ,
ZA KAŻDE ODESŁANE ĆWICZENIE lub dodatkowo sporządzoną nieobowiązkową notatkę do lekcji OTRZYMUJECIE jeden „+” za ćwiczenie i dodatkowo jeden „+” za nieobowiązkową notatkę. Za brak odesłanego ćwiczenia do danego tematu lekcji otrzymujecie jeden „-”. Z sumy pięciu zebranych „+” i „-” wystawiona będzie ocena np. pięć „+” to ocena bardzo dobra, cztery „+” i jeden „-” to ocena dobra itd.
Prace na ocenę np. testy lub inne zadania będą oznaczone.
Lekcja
Temat 1: Męski i żeński układ rozrodczy.
- Opisz budowę męskiego układu rozrodczego.
- Przedstaw funkcje męskich narządów płciowych.
- Wymień męskie pierwszo-, drugo- i trzeciorzędowe cechy płciowe.
- Omów funkcje jąder.
- Wymień funkcje poszczególnych elementów budowy plemnika.
- Omów wpływ męskich hormonów płciowych na budowę i rozwój organizmu.
- Opisz budowę żeńskiego układu rozrodczego.
- Przedstaw funkcje żeńskich narządów płciowych.
- Wymień żeńskie pierwszo-, drugo- i trzeciorzędowe cechy płciowe.
- Omów rolę jajników.
- Omów przystosowania budowy macicy do pełnienia przez nią funkcji.
Podręcznik str. 215– 220. Ćwiczenie nr 1 i 2 (nowy dział) w zeszycie ćwiczeń.
Temat oraz punkty od 1 do 11 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 11 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. ZADANIA TE NIE SĄ OBOWIĄZKOWE.
Lekcja
Temat 2: Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego.
- Wymień żeńskie hormony płciowe i przedstaw ich rolę.
- Wymień i opisz fazy cyklu miesiączkowego.
- Wyjaśnij, dlaczego dochodzi do krwawienia miesiączkowego?
- Wyjaśnij, jaki jest wpływ ciałka żółtego na zmiany w budowie macicy?
- Omów zmiany, którym podlega pęcherzyk jajnikowy w czasie cyklu miesiączkowego?
Podręcznik str. 221– 223. Ćwiczenie nr 3 w zeszycie ćwiczeń.
Temat oraz punkty od 1 do 5 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 5 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. ZADANIA TE NIE SĄ OBOWIĄZKOWE.
TERMIN ODESŁANIA ZDJĘĆ Z WYKONANYCH ZADAŃ W ZESZYCIE ĆWICZEŃ 15.06.2020R!!!
DO 15.06.2020R. PROSZĘ PRZESŁAĆ RÓWNIEŻ WSZYSTKIE ZALEGŁE ZADANIA. PO TYM TERMINIE ZADAŃ NIE ZALICZAM!!!
W DNIU 16.06 – 17.06.2020R. WYSTAWIAM OCENY.
W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc.
Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl
W TEMACIE E-MAILA KONIECZNIE MUSICIE WPISAĆ IMIĘ I NAZWISKO ORAZ KLASĘ.
DODATKOWYM (NIE OBOWIĄZKOWYM!) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodręczniki.pl.
Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZKOŁA PODSTAWOWA”, dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.
Pozdrawiam. Bogumiła Postek