przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć). NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIŻEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.
Lekcja
Temat: Zaburzenia funkcjonowania układu dokrewnego.
- Na czym polega równowaga hormonalna?
- Kiedy mówimy o nadczynności, a kiedy o niedoczynności gruczołu?
- Wymień schorzenia układu dokrewnego i podaj ich przyczyny.
- Porównaj przyczyny i objawy cukrzycy typu I i II.
Podręcznik str. 170 – 172, ćwiczenie nr 2 w zeszycie ćwiczeń.
Temat oraz punkty od 1 do 4 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 4 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. ZADANIA TE NIE SĄ OBOWIĄZKOWE.
W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc.
Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl
W TEMACIE E-MAILA KONIECZNIE MUSICIE WPISAĆ IMIĘ I NAZWISKO ORAZ KLASĘ.
DODATKOWYM (NIE OBOWIĄZKOWYM!) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodręczniki.pl.
Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZKOŁA PODSTAWOWA”, dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.
Pozdrawiam. Bogumiła Postek