Szanowni Państwo,

przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.

Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczących poniższego tematu. Po ich przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć), NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIŻEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.

 

Lekcja 

Temat: Korzeń – organ podziemny rośliny. Pęd. Budowa i funkcje łodygi.              

  1. Przedstaw funkcje i budowę korzenia.
  2. Wyjaśnij, na czym polega związek budowy korzenia z jego funkcjami?
  3. Podaj przykłady modyfikacji korzeni i ich adaptacji do środowiska życia rośliny.
  4. Przedstaw budowę i funkcje łodygi.
  5. Jaka jest różnica między pędem a łodygą?
  6. Czy istnieje związek modyfikacji łodygi ze środowiskiem jej życia?
  7. Podaj przykłady modyfikacji łodygi.

Podręcznik str. 98 – 105, ćw. nr 2 i 3.

Temat oraz punkty od 1 do 7 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.

Na pkt. 1 – 7 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. Zadania te nie są obowiązkowe.

 

W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc. Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl

W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.

Dodatkowym (nie obowiązkowym) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodręczniki.pl.

Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZLOŁA PODSTAWOWA”,  dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.