Szanowni Państwo,
przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczących poniższego tematu. Po ich przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć), NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIZEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.
Lekcja
Temat: Cechy populacji.
- Jaki jest związek między populacją a gatunkiem?
- Przedstaw zależność między liczebnością a zagęszczeniem populacji.
- Jakie cechy populacji wpływają na jej liczebność i zagęszczenie?
- Wymień typy rozmieszczenia organizmów.
- Zdefiniuj pojęcia struktura płciowa i wiekowa populacji.
- Wyjaśnij sposób odczytywania i analizowania danych z piramid wieku.
- Jak obliczamy zagęszczenia populacji?
Podręcznik str. 87 – 92, ćw. nr 2.
Temat oraz punkty od 1 do 7 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 7 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. Zadania te nie są obowiązkowe.
W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc. Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.
Dodatkowym (nie obowiązkowym) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodręczniki.pl.
Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZLOŁA PODSTAWOWA”, dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.