Szanowni Państwo,

przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.

Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć). NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIŻEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.

 

Lekcja

Temat: Przegląd i znaczenie płazów.

  1. Przedstaw różnice w budowie płazów.
  2. Jakie gatunki płazów żyją w Polsce? (podręcznik str. 98 – 99).
  3. Scharakteryzuj znaczenie płazów w przyrodzie i dla człowieka.
  4. Wymień główne zagrożenia i sposoby ochrony płazów.

             Podręcznik str. 97 – 102, ćwiczenie nr 4 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat oraz punkty od 1 do 4 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.

Na pkt. 1 – 4 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. ZADANIA TE NIE SĄ OBOWIĄZKOWE.

 

W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc.

 

Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl

 

W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.

 

DODATKOWYM (NIE OBOWIĄZKOWYM!) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodręczniki.pl.

Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZKOŁA PODSTAWOWA”,  dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.

 

Pozdrawiam. Bogumiła Postek