przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.

Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć). NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIZEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.

 

Lekcja 

Temat: Przegląd i znaczenie ryb.

 

  1. Przedstaw związek między budową ciała ryb a zajmowanym siedliskiem i trybem życia.
  2. Jak ryby zdobywają pokarm?
  3. Przedstaw znaczenie ryb w przyrodzie i dla człowieka.
  4. Uzasadnij konieczność ochrony ryb morskich i słodkowodnych

 

Podręcznik str. 87 – 92, ćw. nr 2.

 

Temat oraz punkty od 1 do 4 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.

Na pkt. 1 – 4 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. Zadania te nie są obowiązkowe.

 

W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc. Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl

W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.

Dodatkowym (nie obowiązkowym) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodręczniki.pl.

Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZLOŁA PODSTAWOWA”,  dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.