Szanowni Państwo,

przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.

Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po ich przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć), NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIZEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.

 

Lekcja                                                                                               

Temat: Drapieżnictwo. Roślinożerność.

 

  1. Wyjaśnij, na czym polega drapieżnictwo i roślinożerność?
  2. Oceń znaczenie drapieżników i roślinożerców w środowisku.
  3. Wymień przystosowania drapieżników i roślinożerców do zdobywania pokarmu.
  4. Jakie znasz strategie polowań stosowanych przez drapieżniki?
  5. Wymień sposoby obrony organizmów przed drapieżnikami.
  6. W jaki sposób rośliny bronią się przed zjadaniem?
  7. Podaj przykłady roślin drapieżnych i ich przystosowań
    do zdobywania pokarmu.

Podręcznik str. 97 – 106, ćwiczenie nr 4 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat oraz punkty od 1 do 7 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.

Na pkt. 1 – 7 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. Zadania te nie są obowiązkowe.

 

W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc.

 

Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl

 

W TEMACIE E-MAILA KONIECZNIE MUSICIE WPISAĆ IMIĘ I NAZWISKO ORAZ KLASĘ.

 

DODATKOWYM (NIE OBOWIĄZKOWYM!) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodręczniki.pl.

Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZKOŁA PODSTAWOWA”,  dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.

 

Pozdrawiam.  Bogumiła Postek