Szanowni Państwo,
przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po ich przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć), NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIZEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.
Lekcja
Temat: Drapieżnictwo. Roślinożerność.
- Wyjaśnij, na czym polega drapieżnictwo i roślinożerność?
- Oceń znaczenie drapieżników i roślinożerców w środowisku.
- Wymień przystosowania drapieżników i roślinożerców do zdobywania pokarmu.
- Jakie znasz strategie polowań stosowanych przez drapieżniki?
- Wymień sposoby obrony organizmów przed drapieżnikami.
- W jaki sposób rośliny bronią się przed zjadaniem?
- Podaj przykłady roślin drapieżnych i ich przystosowań
do zdobywania pokarmu.
Podręcznik str. 97 – 106, ćwiczenie nr 4 w zeszycie ćwiczeń.
Temat oraz punkty od 1 do 7 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 7 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. Zadania te nie są obowiązkowe.
W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc.
Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl
W TEMACIE E-MAILA KONIECZNIE MUSICIE WPISAĆ IMIĘ I NAZWISKO ORAZ KLASĘ.
DODATKOWYM (NIE OBOWIĄZKOWYM!) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodręczniki.pl.
Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZKOŁA PODSTAWOWA”, dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.
Pozdrawiam. Bogumiła Postek