Szanowni Państwo,

przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.

Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć). NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIŻEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.

 

Lekcja 

Temat: Gady – kręgowce, które opanowały ląd.

 

  1. W jakich środowiskach żyją gady?
  2. Na czym polega zmiennocieplność gadów?
  3. Wymień cechy gadów, które umożliwiają im życie na lądzie?
  4. Jak oddychają gady?
  5. Czy skóra gadów bierze udział w wymianie gazowej?
  6. Scharakteryzuj sposób rozmnażania się gadów.

Podręcznik str. 103 – 106, ćwiczenie nr 5 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat oraz punkty od 1 do 6 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.

Na pkt. 1 – 6 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. ZADANIA TE NIE SĄ OBOWIĄZKOWE.

 

W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc.

 

Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl

 

W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.

 

DODATKOWYM (NIE OBOWIĄZKOWYM!) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodręczniki.pl.

Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZKOŁA PODSTAWOWA”,  dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.

 

Pozdrawiam. Bogumiła Postek