Informacja dla uczniów klasy 5b – biologia (06.04.do 13.05.2020r.)
Szanowni Państwo,
przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć). NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIŻEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.
PONADTO INFORMUJĘ,
ZA KAŻDE ODESŁANE ĆWICZENIE lub dodatkowo sporządzoną nieobowiązkową notatkę do lekcji OTRZYMUJECIE jeden „+” za ćwiczenie i dodatkowo jeden „+” za nieobowiązkową notatkę. Za brak odesłanego ćwiczenia do danego tematu lekcji otrzymujecie jeden „-”. Z sumy pięciu zebranych „+” i „-” wystawiona będzie ocena np. pięć „+” to ocena bardzo dobra, cztery „+” i jeden „-” to ocena dobra itd.
Prace na ocenę np. testy lub inne zadania będą oznaczone.
Lekcja
Temat: Okrytonasienne.
- Wymień charakterystyczne cechy roślin okrytonasiennych.
- Podaj elementy budowy kwiatu i określ ich funkcje.
- Opisz, jak rozmnażają się rośliny okrytonasienne? (schemat w podręczniku str. 139).
- Wyjaśnij termin „zapylenie”.
- Porównaj budowę kwiatów zapylanych przez wiatr z budową kwiatów zapylanych przez zwierzęta.
- Czym są kwiatostany i jakie posiadają formy?
Podręcznik str. 137 – 142. Ćwiczenie nr 4 w zeszycie ćwiczeń.
Temat oraz punkty od 1 do 6 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 6 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. ZADANIA TE NIE SĄ OBOWIĄZKOWE.
W TEMACIE E-MAILA KONIECZNIE MUSICIE WPISAĆ IMIĘ I NAZWISKO ORAZ KLASĘ.
W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc.
Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl
W TEMACIE E-MAILA KONIECZNIE MUSICIE WPISAĆ IMIĘ I NAZWISKO ORAZ KLASĘ.
DODATKOWYM (NIE OBOWIĄZKOWYM!) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodręczniki.pl.
Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZKOŁA PODSTAWOWA”, dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.
Pozdrawiam. Bogumiła Postek