INDYWIDUALNE e – ZAJĘCIA z rewalidacji
DLA ,, mojego ’’ UCZNIA z KLASY 5
KARTY PRACY, materiały dydaktyczne do samodzielnej pracy w domu:
- 19.03. (czw.) – 20.03.2019 r. (pt.)
1. Na dobry początek: rozgrzewka emocjonalna!
- ,, Gramy w Anagramy’’ – rozsypanka literowa z emocjami,
- ,, W głowie się nie mieści’’ – wykreślanka z nazwami uczuć,
- ,, ROZKODUJ TO, czyli zaszyfrowane słowa,
- ,, Mój dzień’’ – czyli jakie rożne sytuacje w ciągu dnia sprawiające, że czuliśmy się dobrze i łatwiej
- nam było radzić sobie z napotkanymi trudnościami (drobne gesty, ludzkie słowa, promyki słońca).
Ćwiczenia te mają na celu rozwijanie wszechstronnego rozwoju psychomotorycznego, rozwijanie funkcji percepcyjnych myślenia i komunikowania się poprzez zadania na kartach pracy – ćwiczenia rozwijające procesy myślowe, koncentrację uwagi i spostrzeżenia, doskonalenie umiejętności odczytywania emocji i uczuć innych ludzi, ćwiczenia w wyrażaniu emocji, wdrażanie do rzetelnej pracy własnej oraz rozwijanie i doskonalenie innych systemów efektywnego komunikowania się poprzez zadania na kartach pracy.
2. O sobie kilka słów, czyli: moja wizytówka:
- ,, JAK UPŁYNĄŁ CI DZISIEJSZY DZIEŃ ? ’’
- ,, PRZYJEMNE I NIEPRZYJEMNE EMOCJE ’’
- ,, Połącz twarze dzieci z odpowiednimi emocjami – narysuj kiedy czujesz wymienione emocje ’’.
Ćwiczenie rozładowujące napięcia emocjonalne; doskonalenie rozpoznawania emocji własnych, regulacji ich natężenia, a także samokontroli emocjonalnej, komunikowania swoich potrzeb, rozwijanie umiejętności emocjonalnych, (rozpoznawanie, nazywanie emocji), odczytywanie emocji drugiego człowieka, zwracanie uwagi na uczucia innych, staranie się by nie sprawiać im przykrości innym.[/vc_column_text]