INDYWIDUALNE  e – ZAJĘCIA  z rewalidacji

DLA ,, mojego ’’ UCZNIA z KLASY 5

 

KARTY  PRACY, materiały dydaktyczne  do  samodzielnej  pracy  w  domu:

  • 19.03. (czw.) – 20.03.2019 r. (pt.)

 

      1. Na dobry początek: rozgrzewka emocjonalna!

  • ,, Gramy w Anagramy’’ – rozsypanka literowa z  emocjami,
  • ,, W głowie się nie mieści’’ – wykreślanka z nazwami uczuć,
  • ,, ROZKODUJ TO, czyli zaszyfrowane słowa,
  • ,, Mój dzień’’ – czyli jakie rożne sytuacje w ciągu dnia sprawiające, że czuliśmy się dobrze i łatwiej
  • nam było radzić sobie z napotkanymi trudnościami (drobne gesty, ludzkie słowa, promyki słońca).

 

Ćwiczenia te mają na celu rozwijanie wszechstronnego rozwoju psychomotorycznego, rozwijanie funkcji percepcyjnych myślenia i komunikowania się poprzez zadania na kartach pracy – ćwiczenia rozwijające procesy myślowe, koncentrację uwagi i spostrzeżenia, doskonalenie umiejętności odczytywania emocji i uczuć innych ludzi, ćwiczenia w wyrażaniu emocji, wdrażanie do rzetelnej pracy własnej oraz rozwijanie i doskonalenie innych systemów efektywnego komunikowania się poprzez zadania na kartach pracy.

 

      2. O sobie kilka słów, czyli: moja wizytówka:

  • ,, JAK UPŁYNĄŁ CI DZISIEJSZY DZIEŃ ? ’’
  • ,, PRZYJEMNE I NIEPRZYJEMNE EMOCJE ’’
  • ,, Połącz twarze dzieci z odpowiednimi emocjami – narysuj kiedy czujesz wymienione emocje ’’.

 

Ćwiczenie rozładowujące napięcia emocjonalne; doskonalenie rozpoznawania emocji własnych, regulacji ich natężenia, a także samokontroli emocjonalnej, komunikowania swoich potrzeb, rozwijanie umiejętności emocjonalnych, (rozpoznawanie, nazywanie emocji), odczytywanie emocji drugiego człowieka, zwracanie uwagi na uczucia innych, staranie się by nie sprawiać im przykrości innym.[/vc_column_text]