przesyłam materiały do samodzielnego opracowania przez uczniów.
Bardzo proszę, by dzieci przeczytały treść czytanki w podręczniku dotyczącej poniższego tematu. Po jej przeczytaniu bardzo proszę o uzupełnienie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń zgodnie z tematem (jeśli jakieś zadanie sprawia trudność to należy je pominąć). NASTĘPNIE ZROBIĆ ZDJĘCIE UZUPEŁNIONEGO ĆWICZENIA I PRZESŁAĆ POD NIZEJ PODANY ADRES E-MAIL.
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.
Lekcja
Temat: Przegląd i znaczenie ryb.
- Przedstaw związek między budową ciała ryb a zajmowanym siedliskiem i trybem życia.
- Jak ryby zdobywają pokarm?
- Przedstaw znaczenie ryb w przyrodzie i dla człowieka.
- Uzasadnij konieczność ochrony ryb morskich i słodkowodnych
Podręcznik str. 87 – 92, ćw. nr 2.
Temat oraz punkty od 1 do 4 uczniowie zapisują w zeszycie przedmiotowym.
Na pkt. 1 – 4 uczniowie mogą odpowiedzieć ustnie. Mogą też sporządzi krótką notatkę w zeszycie. Zadania te nie są obowiązkowe.
W przypadku jakichkolwiek problemów i wątpliwości piszcie do mnie, postaram się pomóc. Podaję e-mail do kontaktów: biologia.szlichtyngowa@interia.pl
W temacie e-maila koniecznie musicie wpisać imię i nazwisko oraz klasę.
Dodatkowym (nie obowiązkowym) wsparciem do zrozumienia i przyswojenia treści lekcji może być Platforma Edukacyjna MEN – epodręczniki.pl.
Po wejściu na stronę wybieramy w dziale „KSZTAŁCENIE OGÓLNE” – „SZLOŁA PODSTAWOWA”, dalej wyszukujemy przedmiot „BIOLOGIA”. Spośród wyświetlonych tematów wybieramy ten, który nas interesuje.