KLASA VIB
1. Dokończyć pisanie legendy (każdy INDYWIDUALNIE! Do sprawdzenia!)
2. Zrobić rozbiór zdań wraz z wykresem (przydawka, orzeczenie, podmiot, dopełnienie, okolicznik)
a) Mały czerwony arbuz leżał wczoraj na drewnianym stole.
b) Dwa szybkie samochody wjechały nagle na pobliskie podwórko.
c) Zielona, delikatna zasłona zerwała się dzisiaj w naszej szkole.
3. Przeczytać kolejną czytankę i ułożyć do niej 5 pytań.
KLASA VIIB
Odpowiedzieć pisemnie na pytania – str. 230-232
1. Co to jest rycina?
2. Czym jest drzeworyt i miedzioryt?
3. Zrobić zadanie 2 str. 238 (mowa zależna i niezależna)
4. Przeczytać i zrobić notatkę o zasadach cytowania cudzych tekstów (str. 240)
5. Czym jest przypis? (napisać nową wiadomość, str. 242)
6. Określ rodzaj zdań złożonych (współrzędnie lub podrzędnie):
a) Mama wyprowadziła psa, bo bardzo szczekał.
b) Wujek nalał zupy i zawołał syna.
c) Napoleon zwołał w swoim namiocie naradę, która zdecydowała o losach bitwy.
KLASA VIIIB
1. Przeczytać dział, czym jest podanie i zrobić notatkę (str. 244).
2. Przypominać sobie treść wszystkich lektur! (Oglądać filmy, czytać notatki)
3. Zrobić przynajmniej 1 w tygodniu arkusz egzaminacyjny na stronie CKE (będą podane przykłady!)
4. Napisać rozprawkę (do późniejszego sprawdzenia!)
Temat: “Patriotą można być zarówno w czasie wojny, jak i pokoju”. Uzasadnij trafność podanego stwierdzenia, podając 3 argumenty: z literatury, historii i własnej obserwacji.